بهترین روش مصرف گرده گل


گرده گل یکی از مواد کمتر شناخته شده در بین مردم ایران است. متاسفانه با اینکه ایران در زمینه تولیدات زنبور عسل پیشرو در منطقه و حتی یکی از بهترین کشورهای تولیدکننده عسل طبیعی در جهان است، فراورده های جانبی زنبور عسل توسط مردم مورد توجه قرار نمی گیرد. به همین علت است که زنبورداران نیز علاقه ای به تولید بیشتر گرده گل از خود نشان نمی دهند. این در حالی است که ایران با توجه به تعداد بالای کلنی های خود، می تواند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرده گل در دنیا باشد. یکی از مشکلاتی که به نظر می رسد که افراد مختلف علاقه ای به مصرف گرده گل ندارند، عدم اطلاع از بهترین روش های مصرف گرده گل است.
گرده گل طعم به خصوصی دارد. اگر بخواهید گرده گل را بصورت عادی مصرف کنید، اگرچه خواص آن را دریافت می کنید، اما ممکن است خیلی زود دلزده شوید. این در حالیاست که استفاده از گرده گل تنها یک روش خاص ندارد و می توانید از روش های مختلف برای مصرف گرده گل استفاده نمایید.
در این مطلب قصد داریم به بهترین روش های مصرف گرده گل اشاره کنیم. البته این شما هستید که باید با توجه به توضیحاتی که ارائه می دهیم، بهترین روش را انتخاب کنید. با این حال آشنایی با این روش های مصرف که در بین مصرف کنندگان گرده گل محبوب تر بوده اند، بد نیست.

اضافه کردن گرده گل به نوشیدنی ها
از محبوب ترین روش های استفاده از گرده گل این است که این ماده را به نوشیدنی های مختلف اضافه کنید. تقریبا اکثر افرادی که با خرید گرده گل از این ماده به صورت خوراکی استفاده می کنند؛ این روش را بر می گزینند. روشی ساده و البته بدون از دست رفتن خواص گرده گل برای همه.

 

چند علت وجود دارد که این روش را بهترین روش برای مصرف گرده گل بدانیم. اگر شما هم برایتان دلایلی که بیان می کنیم مهم است، بهتر است برای مصرف گرده گل از همین روش استفاده کنید.

-    برطرف شدن طعم خاص گرده گل: یکی از دلایل اصلی که پیشنهاد می کنیم از گرده گل در ترکیب با نوشیدنی ها استفاده کنید این است که طعم خاص آن از بین می رود. به همین علت دیگر شما طعم متفاوت آن را متوجه نمی شوید.
-    علاقه کودکان به آبمیوه و شربت: شاید یکی از بهترین روش ها برای اینکه کودک شما از گرده گل استفاده کند، این است که آن را به نوشیدنی ها اضافه کنید. بچه های به شربت و آبمیوه علاقه مند هستند. می توانید گرده گل را به این نوشیدنی ها اضافه کنید تا بدون هیچ غر و لندی آن را میل کنند.
-    افزایش ظرفیت های گرده گل: گرده گل اگر با برخی نوشیدنی ها مثل شربت عسل ترکیب شود، ظرفیت های بیشتری از خود بروز می دهد. به همین علت است که ترکیب عسل با گرده گل را نوشابه انرژی زا می دانند.
توجه داشته باشید که هر نوشیدنی نیز نمی تواند برای اینکه گرده گل به آن اضافه شود، مناسب باشد. بهتر است برای این منظور از نوشیدنی های سرد استفاده کنید. اگر قرار است گرده گل را به شربت عسل اضافه نمایید، حتما دقت کنید که دمای آن پایین آمده باشد.

 

مصرف گرده گل به صورت کپسول
زیاد به دنبال چنین محصولی در بازار و اینترنت نگردید! کپسول گرده گل تولید نمی شود. با این حال شما می توانید گرده گل را درون کپسول های خالی ریخته و خودتان در خانه کپسول درست کنید. در این صورت می توانید بدون اینکه مزه گرده گل را حس کنید، خواص آن را به بدن خود منتقل نمایید.
برای استفاده از این روش مصرف، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است پزشک یا طبیب طب سنتی به هیچ وجه این روش را برای شما مناسب نداند. نکته دیگر این است که حتما در خرید کپسول دقت ویژه ای به کار ببندید. اگر کپسول خریداری شده کیفیت لازم را نداشته باشد، ممکن است دچار مشکلات گوارشی بشوید.

با گرده گل آشپزی کنید
گرده گل یک ماده خوراکی مغذی است که می تواند در پخت انواع غذا و درست کردن انواع سالاد مورد استفاده قرار گیرد. این روش نیز یکی از بهترین روش های مصرف گرده گل است که می تواند مصرف این ماده را بهتر و مورد پسند تر کند.
اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که گرده گل را آسیاب کنید. این اولین بهانه ای است که بسیاری از کدبانوها برای استفاده نکردن از گرده گل می آورند؛ اینکه گرده گل بزرگ است و غذا یا کیک ما را خراب می کند. حتی برخی به همین علت گرده گل را به سالاد هم اضافه نمی کنند. پس بدون هیچ نگرانی گرده را آسیاب کنید.
ساده ترین روش استفاده از گرده زنبور عسل در آشپزی، ریختن آن روی سالاد یا حتی درست کردن سس سالاد با گرده گل است. سالاد گرده گل خواص فوق العاده ای برای بدن شما به همراه دارد که حتی فکر آن را هم نمی توانید بکنید.
اضافه کردن گرده گل به کیک نیز راهکار خوبی است. البته پیشنهاد ما این است که از گرده برای تزئین کیک استفاده کنید. با این حال می توانید گرده را به رسپی ها اضافه کنید.
اضافه کردن گرده گل در طبخ انواع غذا نیز فوق العاده مفید است. گرده گل می تواند سطح پروتئین و مواد معدنی موجود در غذا را بیشتر کرده و در نتیجه به بهتر شدن این ماده غذایی کمک کند. بدون نگرانی می توانید گرده را به انواع غذا اضافه کنید و از خواص بی نظیر این ماده گیاهی استفاده کنید. مطمئن باشید خیلی زود عاشق غذاهای طبخ شده با گرده گل خواهید شد.

 

انتخاب بهترین روش مصرف گرده گل کار نسبتا سختی به نظر می رسد. اگر بخواهید واقعا از گرده گل به عنوان یک ماده مفید برای درمان بیماری ها استفاده کنید، باید روش های اضافه کردن این ماده گیاهی به سبد غذایی خود را بلد باشید. تنها در این صورت است که بدون دلزدگی می توانید از خواص گرده گل بهره مند شوید.